Hopp til hovedinnhold
Senteret sitt bannerbilde

Hvordan bestille time?

Vi tar i mot pasienter etter henvisning fra annen lege. Det gjelde både gynekologi, endokrinologi og hos hudlege. Gynekologiske rutineundersøkelser som f.eks. celleprøver er ikke regnet som en spesialistundersøkelse og skal helst tas hos fastlege.

Henvisning kan leveres personlig, sendes i post eller sendes elektronisk direkte fra din lege.

Du trenger ikke ny henvisning hvis du har avtale om kontroll.

Det kan ofte være lettest å nå oss via e-post eller SMS. Av personvernhensyn ønsker vi ikke å svare med e-post. Husk å oppgi navn, fødselsdato og et telefonnummer der vi kan nå deg når du ønsker tilbakemelding.

Avbestille time, eller endre timeavtale

Ring oss eller send SSS + navnet ditt og fødselsdato med avbestillingen eller ønsket om endring av time til 2097. Du kan også sende oss en epost utenom åpningstid til post@sandspes.no.
Dette må skje senest24 timer før konsultasjonen skal finne sted. Ellers blir du belastet for timen.

Rutiner ved innsetting av spiral

Det beste for deg som pasient er at spiral innsettes mellom 5-7 menstruasjonsdag. Når du henvender deg for time, så er det da ønskelig å vite når 1. menstrasjonsdag er, slik at legen kan gi deg time på riktig tidspukt. Ved bytte av spiral har dag i syklus ingen påvirkning.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

De fleste faste medisiner skal skrives ut av din fastlege. Hvis du skal ha resepter fra oss, så kan du ringe, sende sms (som tidligere beskrevet), eller e-post. Vi sender da e-resept så du kan hente medisiner på det apotek du måtte ønske.

PasientPost

Vi bruker PasientPost til sending av digital post til våre pasienter. Dette er en trygg kanal der alle meldingene er krypert og blir sendt via norsk helsenett. Når du mottar en PasientPost fra oss vil du få en SMS med link til innlogging. Du må bruke BankID til å identifisere deg når du skal lese meldingene dine.

 

Dersom du har problemer med å logge deg inn eller ikke har BankID kan du lese her om hvordan du får BankID eller ta kontakt direkte med oss for å få beskjeden videreformidlet.